Blogger Layouts

SAYA PELAJAR CEMERLANG.

Written on 11:42 AM by awanSyahrol

Murid : Selamat pagi, cikgu.

> Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak

doakan saya tak selamat?

> Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

> Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat

sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa
dan keadaan.

> Murid : Selamat sejahtera cikgu!

> Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji

kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya,
kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu,
faham?

- Hide quoted text –
- Show quoted text –

> Murid : Faham, cikgu!

> Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

> Murid : (senyap)

> Cikgu : Pandai!

> Murid : Bodoh!

> Cikgu : Tinggi!

> Murid : Rendah!

> Cikgu : Jauh!

> Murid : Dekat!

> Cikgu : Keadilan!

> Murid : UMNO!

> Cikgu : Salah!

> Murid : Betul!

> Cikgu : Bodoh!

> Murid : Pandai!

> Cikgu : Bukan!

> Murid : Ya!

> Cikgu : Oh Tuhan!

> Murid : Oh Hamba!

> Cikgu : Dengar ini!

> Murid : Dengar itu!

> Cikgu : Diam!

> Murid : Bising!

> Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

> Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

> Cikgu : Mati aku!

> Murid : Hidup kami!

> Cikgu : Rotan baru tau!

> Murid : Akar lama tak tau!

> Cikgu : Malas aku ajar kamu!

> Murid : Rajin kami belajar cikgu!

> Cikgu : Kamu gila!

> Murid : Kami siuman!

> Cikgu : Cukup! Cukup!

> Murid : Kurang! Kurang!

> Cikgu : Sudah! Sudah!

> Murid : Belum! Belum!

> Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

> Murid : Sebab saya seorang pandai!

> Cikgu : Oh! Melawan!

> Murid : Oh! Mengalah!

> Cikgu : Kurang ajar!

> Murid : Cukup ajar!

> Cikgu : Habis aku!

> Murid : Kekal kami!

> Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

> Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

> Cikgu : Sudah, bodoh!

> Murid : Belum, pandai!

> Cikgu : Berdiri!

> Murid : Duduk!

> Cikgu : Saya kata UMNO salah!

> Murid : Kami dengar KeADILan betul!

> Cikgu : Bangang kamu ni!

> Murid : Cerdik kami tu!

> Cikgu : Rosak!

> Murid : Baik!

> Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

> Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

> Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

No Comment

Post a Comment